Ieder mens is uniek, zeker vanuit de Oosterse Geneeskunde beschouwd. Uw behandelplan stel ik dan ook op maat voor u op. Pijn kan worden veroorzaakt door een externe factor, zoals overbelasting of een blessure. Ik controleer echter ook of er niet een mogelijk dieper liggende oorzaak onder ligt.
| Eerste behandeling: | |
| Na de aanmelding volgt het eerste gesprek. Voor de eerste afspraak reserveer ik meer tijd. Er wordt extra tijd genomen om uw klachten goed te kunnen beoordelen. | |
| Een juiste beoordeling van de disbalans is een belangrijk uitgangspunt van de behandeling. Behalve een uitgebreid gesprek over klachten komen er ook andere dingen aan bod, zoals eetlust, stoelgang, slaappatroon, energieniveau en bij dames komt de menstruatiecyclus uitgebreid aan bod. | |
| Om het plaatje compleet te krijgen vraag ik u ook om uw tong uit te steken. Aan de hand van de vorm, kleur en beslag kan hier bevestigd worden wat er uit de ondervraging naar voren komt. Tevens worden beide polsen gevoeld voor extra informatie van uw toestand. | |
| Aan de hand van de waarnemingen stel ik een eerste behandelplan op. De eerste behandeling wordt gebaseerd op de vastgestelde diagnose en kan in de loop der tijd worden bijgestuurd. Deze behandeling kan bestaan uit het plaatsen van flinterdunne naaldjes op de specifieke plaatsen. Het kan zijn dat ik de behandeling aanvul met ooracupunctuur, vuurcuppen of moxa branden. | |
| Vervolg behandeling: | |
| Bij een vervolgbehandeling hoor ik graag hoe het u na de behandeling is vergaan. Het is veel voorkomend dat u al na de eerste behandeling een verandering hebt ervaren. Op basis van uw informatie controleer ik de disbalans en stel ik evt het behandelplan bij. | |
| Afhankelijk van de klacht en complexiteit is veelal na 4 tot 6 behandelingen een merkbaar resultaat te verwachten. De frequentie van behandeling hangt af van uw klacht en diagnose. Bij acute pijnklachten zullen de eerste consulten wat dichter op elkaar worden gepland. | |
| Voor een behandeling is het praktisch om losse, comfortabele kleding te dragen. Indien nodig zal ik u vragen wat kleding uit te trekken om beter bij bepaalde punten te kunnen komen. Er wordt altijd discreet gewerkt door u toe te dekken met handdoeken. | |
| Klachtenregeling WKKGZ” | |
|
Bent u tevreden? vertel het Google. Bent u ontevreden? vertel het mij. Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met u te bespreken. Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Conform de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) is elke zorgaanbieder verplicht zijn clienten toegang te bieden tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De onafhankelijke klachtenfunctionaris van VBAG is werkzaam bij Quasir. Quasir is het expertisecentrum voor klachtenmanagement in de zorg- en welzijnssector. Als je er samen niet uitkomt kan je contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir via email (bemiddeling@quasir.nl t.a.v. coordinator klachtenbemiddeling) of per telefoon 06 4844 5538. Als de inzet van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop jouw onvrede of klacht is afgehandeld voor jou onbevredigend is, dan kun je je wenden tot de geschillencommissie. Op zorggeschil.nl vindt je meer informatie over hoe je een geschil kunt indienen. De klachtenfunctionaris kan je hierbij helpen. |
|